Szukaj na tym blogu

czwartek, 23 października 2014

Justyna Walkowiak: Chcę działać ponad podziałami

Justyna Walkowiak
Publikujemy trzeci z serii wywiadów z młodymi kandydatami do Rady Miasta. Dziś rozmawiamy z kandydatką KWW Krzysztofa J. Kamińskiego "Odświeżmy Puszczykowo" w okręgu V - Justyną Walkowiak. Na młodą pracownicę społeczną będą mogli zagłosować mieszkańcy dolnego Puszczykowa między ulicami Rządową i Jasną a Podgórną i Słoneczną.


Zielone Puszczykowo: Skąd pomysł startu w wyborach do Rady Miasta?

Justyna Walkowiak*: Działam społecznie od lat jako wolontariusz, pracownik MOPS-u i społecznik. Rozmawiam o naszym mieście z sąsiadami i mieszkańcami. Poznałam przez to wiele zagadnień, z którymi zmaga się obecne Puszczykowo, np. problemy lokalowe oddziału przedszkolnego w Szkole Podstawowej nr 1, pomoc społeczna, remont chodników, utrzymanie tradycyjnego charakteru Puszczykowa. Dlatego stwierdziłam, że moją wiedzę i doświadczenia wykorzystam w pracy na rzecz naszej wspólnoty. Myśl o kandydowaniu do Rady Miasta Puszczykowo pojawiła się już jakiś czas temu. Regularnie interesuję się  sprawami naszego miasta. Przysłuchiwałam się i analizowałam burzliwe debaty mieszkańców, które toczyły się w ostatnich latach. Dostrzegam również wiele kwestii nadal nie rozwiązanych, które pojawiają się w rozmowach. Jako radna chce rozmawiać i działać ponad podziałami na rzecz naszej lokalnej społeczności. Zdecydowałam się na start po namowie licznych mieszkańców Puszczykowa.

ZP: Jak rozumiesz hasło "Odświeżmy Puszczykowo"?

Justyna Walkowiak: Moim głównym celem jest działanie na rzecz Puszczykowa ponad podziałami. Chcę Przede wszystkim wprowadzić do naszego miasta porządek - zadbane i czyste ulice to podstawa dobrego klimatu i wizerunku miasta. Chcę być blisko ludzi. Następną sprawą jest dbanie o tradycyjny charakter miasta. Żyjąc w ciągłym biegu często zapominamy o tak delikatnych sprawach jak urok spaceru w ładnej, zadbanej okolicy po ciężkim dniu pracy. Dlatego chciałabym promować walory naszego pięknego Puszczykowa wśród dzieci, sąsiadów i mieszkańców. Dzisiaj pracuję z mieszkańcami i pomagam im w rozwiązywaniu problemów. Uważam także, że na równe traktowanie zasługują wszystkie dzielnice Puszczykowa. Moim marzeniem jest również tworzenie miejsc i przestrzeni dla wspólnych spotkań mieszkańców w każdym wieku podczas imprez plenerowych.

ZP: Nie boisz się, że młody wiek może zniechęcić wyborców?

Justyna Walkowiak: Nie. Mam już duże doświadczenie z pracy z sąsiadami i mieszkańcami. Mam energię do działania i chęć zmiany Puszczykowa na lepsze. Myślę, że wiek w tym wypadku nie może być moim przeciwnikiem jak i z resztą żadnego innego kandydata. Do każdego wieku można przecież znaleźć i doczepić jakiś stereotyp i na jego bazie zrażać się do kandydata. Na szczęście często również słyszę opinię, że młodzi ludzie mają głowy pełne pomysłów oraz wiary i chęci do ich realizacji. Mam nadzieję, że mój zapał do pracy zostanie doceniony przez wyborców.

*Justyna Walkowiak - 25 lat, absolwentka pedagogiki, pracuje w puszczykowskim i poznańskim MOPS, działaczka społeczna, była harcerka.

Cykl wywiadów z młodymi kandydatami powstał we współpracy z redakcją "Kuriera Puszczykowskiego. Już w najbliższy weekend ukaże się najnowszy numer gazety zawierający więcej ciekawych materiałów o wyborach samorządowych. 

Zachęcamy do przeczytania wcześniejszych artykułów związanych z wyborami samorządowymi w Puszczykowie, które odbędą się 16 listopada:
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz