Szukaj na tym blogu

wtorek, 20 listopada 2012

Powiedz "nie" marketowi przy Magazynowej

Dziś rozpoczyna się zorganizowana przez inwestora ankieta w sprawie lokalizacji marketu u zbiegu ulic Magazynowej i Poznańskiej. Zdecydowanie rekomendujemy głosowanie przeciw tej lokalizacji. Jednocześnie podkreślamy, że nie jesteśmy przeciwnikami budowy marketu (dyskontu) w Puszczykowie. Chodzi nam jedynie o to, że ulica Magazynowa nie jest dobrym miejscem na tego typu inwestycję. 


To nie jest dobre miejsce na market. Fot. G. Ozorowska
Inwestor swoją ankietą próbuje odwrócić kota ogonem. Najlepiej ten mechanizm pokazuje jedyny negatywny komentarz, jaki ukazał się na naszym blogu pod tekstem zachęcającym do głosowania w ankiecie na “nie”. Mieszkanka Puszczykowa napisała:
Jako mieszkanka Puszczykowa bardzo cieszyłabym się, gdyby powstał w moim mieście sklep typu Lidl. Puszczykowo to duże miasto i konieczność jeżdżenia na większe zakupy do Poznania/Lubonia/Mosiny jest czasem męcząca. Mamy już co prawda Biedronkę, ale jej asortyment jest nieco okrojony. Tym bardziej trudno zrozumieć czemu Biedronka nie przeszkadza mieszkańcom, a Lidl tak. Przecież i tak nie będzie tu pielgrzymek z całej wielkopolski, a jedynie mieszkańcy będą korzystać z tańszego Lidla niż np. z drogiego i ubogiego w asortyment Społem. Sądzę, że większość tych, którzy sprzeciwiają się tej budowie to burżuje, którym wszystko jedno czy zapłacą za coś 1 czy 3 zł. Mi wszystko jedno nie jest, chcę mieć możliwość tańszego wyboru dlatego mówię tej inwestycji TAK! (pisownia oryginalna)
Nie ma w tej wypowiedzi ani słowa o lokalizacji marketu (dyskontu) przy ulicy Magazynowej, przeciw której mieszkańcy i społecznicy protestują. Jest natomiast wyraźne odniesienie do marki sklepu, która ma zepewnić mieszkańcom większy wybór (asortyment) oraz niższe ceny (konkurencja), przeciw której nikt w Puszczykowie przynajmniej oficjalnie nie protestuje. 

Nie zgadzamy się na manipulację opinią publiczną i faktami. Jestem przeciw lokalizacji marketu i przeciw ankiecie, która udaje niezależne badanie opinii publicznej, a w praktyce jest akcją PR-ową inwestora.

Zachęcamy do czytania naszych tekstów o ankiecie i markecie:

2 komentarze:

  1. Mówię NIE , nie tylko lokalizacji marketu ( dyskont ?, proponuję inną nazwę - handlowy kontener )ale marketom w ogóle. Markety bolszewizują handel.
    Monopol. Pauperyzacja ( towarów i architektury ).
    Manipulacja. Jeden duży market to jeden właściciel i jeden konsument. Wiele mniejszych sklepów to wielu właścicieli, więcej pracowników i wielu konsumentów. Podobnie jest z developerstwem.
    Dlaczego jest i będzie coraz większy kryzys?
    To jest jak z suszą, woda jest bo nie wyparowała w kosmos, ale zebrana w dużej ilości zalega gdzieś daleko i wysoko w chmurach. I nie pada, nie zasila rzek i życiodajnej gleby. Ta woda to dla ekonomii pieniądz. Piszę to między innymi na przykładzie naturalnego, może i zrozumiałego zachowania pewnych znajomych, którzy od czasu jak zdobyli dużą, bardzo dużą gotowiznę, wycofali się z interesów, nie inwestują w obrót gospodarczy, "kiszą" kapitał i mało wydają w kraju, a najwięcej rozwożą po świecie, etc.
    Ten planowany z niesłychaną agresją market ( kontener ) jak się zrealizuje, powoli, paznokieć po paznokciu podsuszy i wyjałowi puszczykowską glebę . Tego się od razu nie zobaczy, tak jak nie widać, że ślimak biegnie, a on może pędzi?

    OdpowiedzUsuń
  2. Uważam, że Puszczykowskie społem powinno przyjąć markę "Lidl". "Franczyza" jest bardzo popularna w dzisiejszych czasach. Nowy inwestor nie miał by po co budować sklepu, a odświeżone społem pełniło by nadal swoją rolę, bogatsze w nowy asortyment.

    OdpowiedzUsuń